fredag 15 augusti 2008

Bloggen Hur vi kan bli rika tillsammans

Jag har tidigare skrivit ett antal inlägg om pyramidspel och om bloggen "Hur vi kan bli rika tillsammans". Dessa inlägg kan du läsa om du klickar på etiketten MLM under detta inlägg.

I ett nyligen publicerat inlägg på bloggen "Hur vi kan bli rika tillsammans" går Herr Madwax till angrepp och skriver att han blir "ledsen" över att jag har kritiserat de tvivelaktiga metoder och blufföretag hans blogg marknadsför.

Det är i och för sig tråkigt att Herr Madwax blir ledsen. Personligen är jag dock mycket nöjd med min insats i kampen mot Herr Madwax och hans pyramidbluffar. Jag har mottagit ett större antal mejl av människor som varit på väg in i pyramidträsket men kunnat läsa om Bridge, Better Globe och Hurvikanblirikatillsammans på Sparsamt leverne, och därmed blivit varnade och kunnat undvika dåliga affärer. Sådant värmer.

Den som googlar på "Hur vi kan bli rika tillsammans" hamnar snabbt på bloggen Sparsamt leverne. Det kan Herr Madwax inte göra något åt. Det blir därmed svårare att lura människor. Därför är Herr Madwax ledsen.

I min kommentar till Herr Madwax inlägg skriver jag följande:

Att du är en typisk pyramidist blir än mer uppenbart när man läser ett av dina senare inlägg, där du beskriver hur du har brutit med vänner som inte ställer upp på ditt bedrägeri och hur du till och med har börjat bråka med familjmedlemmar. Den som har läst alla mina inlägg om MLM har vid ett flertal tillfällen kunnat läsa att MLM inte är vägen till rikedom utan vägen till ovänskap med släkt och vänner. Detta har du visat alldeles utmärkt!


Madwax kapar banden med vänner och bråkar med sin familj. Alla som inte ställer upp på MLM-företagens budskap är negativa element som hindrar Madwax framgång. Därför kapar Madwax och andra som är insyltade i MLM-träsket banden med barndomskamrater och föräldrar. Hjärntvätten är så stark. Jag tycker inte synd om Madwax eftersom han är en ledande person i MLM-träsket. Däremot tycker jag synd om de personer han har lyckats lura. Madwax valde att inte publicera min kommentar, trots att hans inlägg är ett direkt angrepp mot mig och bloggen. Jag förstår honom. Det måste kännas hemskt att mista vänner och familj för pengars skull.